עסקת טרייד אין מתרחשת מול סוכן מכירות שמטרתו העיקרית הינה השגת מחיר נמוך על הרכב המדובר. במאמר הבא נסקור מספר דרכים לקבל מחיר טוב על הרכב הישן בעת עסקת טרייד אין. קודם לכל חשוב לזכור שאין  מה למהר.

לוודא שהרכב נקי ומסודר לפני העסקה

ככל שהרכב ייראה חדש ונוצץ יותר כך שהרושם הראשוני שממנו יהיה טוב יותר והמחיר שאפשר יהיה לקבל עליו בעסקת טרייד אין יהיה גבוה יותר. רכב עם כתמי בוץ על מכסה המנוע ואבק על המושבים, אינו משדר תחזוקה טובה ולא יעזור להשגת מחיר טוב בעסקת טרייד אין. לפני שניגשים להציג את הרכב, מומלץ לשים את הרכב בשטיפת מכוניות ולוודא שגם פנים הרכב מצוחצח ונראה חדש ככל האפשר. כמו כן אפשר לצבוע חלקים מסויימים באוטו או להחליף חלקים פגומים. ההשקעה תחזיר את עצמה בעת עסקת טרייד אין.

לא לפחד להגיד מה לא טוב ברכב

לא קיים רכב יד שנייה במצב מושלם, וסוכן טרייד אין מודע לזה היטב. בעת ניהול השיחה עם הסוכן, יש לציין את הפגמים הקיימים ברכב למשל: קילוף צבע בהגה, כתם במושב או נורה שרופה בלוח המכוונים. כנות זו תיצור אצל סוכן הרכב הרגשה של אמינות והגינות, ותסייע להביאו להאמין שהרכב טופל כהלכה ותקטין חשדות לבעיות נוספות.

אם הרכב היה מעורב בתאונה או סובל מתקלה קריטית כגון: נזילה במזגן, תקלה בידית ההילוכים וכדומה, יש לציין זאת במהלך השיחה. במוקדם או במאוחר הדבר יתגלה.

דע את שווי הרכב שלך ואת הסביבה שלך

רכב במצב זהה לא נמכר במחיר אחיד באזורים שונים ותקופות זמן שונות. יש לעשות חקר שוק ולראות באיזה רמות מחירים נמכרים רכבים דומים בעסקאות טרייד אין בסביבתך על מנת לבוא מוכן עם נתונים מהשטח ולא להצטרך לסמוך על נתונים שיציג הסוכן.

מומלץ שלא לסגור עסקה בלחץ, גם אם הסוכן מציין שעכשיו הוא מחפש את הרכב שמחפשים להחליף ומחר זה כבר לא יהיה רלוונטי. הקדשה של חצי יום למעבר בכמה סוכנויות שונות תסייע בקבלת המחיר הטוב ביותר בעסקת טרייד אין.