כיום ישנן סוכנויות רכב רבות המציעות עסקאות טרייד אין עבור מכוניות מפירמות שונות, טויוטה למשל. הטרייד אין יכול להיות עסקה משתלמת עבור מי שמחפש להחליף, לשדרג, לקנות ולמכור רכב חדש.

סוכנויות טרייד אין רבות אשר פזורות בכל רחבי הארץ, למעשה מציעות ללקוח להחזיר את רכבו המשומש, אם טויוטה ואם אחר ולקבל תמורתו זיכוי אשר באמצעותו ירכוש רכב חדש לגמרי או לחילופין רכב יד שנייה במצב טוב. שוק הטרייד אין מפותח מאוד במדינות אירופה וארה"ב כמו גם בארץ, ובצדק. לעסקה זו יתרונות רבים אשר אותם נמנה בהמשך.

מהו שווי הרכב בעסקה כזאת?

נקודת המוצא של רוב סוכנויות הטרייד אין בארץ היא מחירון "לוי יצחק", מחירון המפרט את המחיר המומלץ לרכבים שונים מכל הסוגים לרבות מאזדה, פיאט, טויוטה ועוד. לרוב, מחיר הרכב הישן נקבע על ידי שמאי על פי קריטריונים כגון שנת ייצור הרכב, המצב המכני, הקילומטרז' שהוא עבר ומספר הבעלים. סוכנויות טרייד אין אחרות יהיו מסונכרנות עם מחירונים אחרים וידבקו בהם לכל אורך העסקה. ייתכן שיינתן סכום כסף מכובד גם על רכב בלוי, אך זה כמובן יבוא על חשבון הרכב החדש שנרצה לרכוש, ובמקרה זה נצטרך בעצם לשלם יותר וכך לסגור את ההפרש.

יתרונות הטרייד אין

בראש ובראשונה עומד הנושא של חיסכון בזמן. בעידן של עבודה מסביב לשעון ויוקר מחיה שרק הולך ומחריף, זמן הינו מצרך חשוב. לרכבים שונים ( טויוטה, פיאט ופירמות אחרות) שוק שונה ואופציה כמו טרייד אין, חוסכת לנו זמן ומשאבים יקרים בכך שהיא מונעת את ההתרוצצות סביב קונים אפשריים, טלפונים, פרסום מודעות, הדפסת שלטים וכו. במכירה עצמאית, אולי תוכלו לחסוך כמה מאות שקלים, אך עליכם לחשוב האם המאמץ ובזבוז האנרגיה שווים את זה.

בנוסף לכך, בעל של רכב שאינו במצב תקין, בין אם הרכב ישן מאוד, פגום או רווי תקלות טכניות יתקשה יותר למכור את הרכב באופן עצמאי (ללא תלות ביצרן הרכב וטיוטה, מאזדה או פירמה אחרת).

זאת ועוד, מקום מגורים רחוק יחסית של בעל הרכב, יכול להוות מכשול בפני הקונה, אם וכאשר יהיה כזה. היתרון הבולט של סוכנויות שעורכות עסקאות מסוג זה הינו קבלת הרכב בכל מקרה, בלי קשר לגורמים שהזכרנו לעיל. כמובן שככל שמצב הרכב יהיה טוב יותר, כך נקבל עליו סכום גדול יותר וההיפך – ככל שהרכב יהיה במצב פגום יותר ורווי תקלות, הזיכוי שנבל עבורו יהיו מועט יותר.

אמינות מעל הכל

יתרון נוסף בביצוע עסקת טרייד אין הינו זמינות המכירה והקנייה. שלא כמו במכירה עצמאית, עסקאות כאלה מאפשרות לנו, כקונים, למכור את הרכב ולקנות רכב חדש בעת ובעונה אחת. אין הפרשי זמן ואין סיכוי להגיע למצב בו אנחנו "תקועים" עם שני רכבים או לחילופין חסרי כל רכב. חשוב לציין שגם רמת האמינות גבוה יותר כאשר מבצעים עיסקה דרך סוכנויות טרייד אין. תוכלו לקבל מידע מפורט על הרכב, תמיד תוכלו לחזור אל הסוכנות במידה ויצוצו תקלות ולעיתים קרובות אף תקבלו סיוע מהסוכנות בנושא מימון רכב עבורכם.